pátek 15. dubna 2016

Recenze 

Ptáčník- Mo Hayder

     Kniha Ptáčník je první knihou ze série Případy Jacka Cafferyho. Na pokraji Londýna je nalezeno 5 mrtvých zohavených žen-prostitutek, u kterých nejsou patrné známky sexuálního násilí. Později po pitvě detektiv Jack Caffery zjistí, že pachatel svoje oběti po smrti opakovaně zneužívá a umísťuje do jejich těla živého ptáka-pěnkavu. Mezi ženami ve čtvrti zavládne panika. Nastává hon za psychicky nemocným člověkem, jehož chování je skutečně nechutné, a který každou chvíli zaútočí znovu. Jak má ale Jack najít vraha, když v knize jeden kryje druhého a všechny kamarádky zavražděných mlčí? 
    V hodnocení knihy bývá často napsáno, že kniha je velmi nechutná a není doporučováno při ní jíst.Na mně kniha působila dojmem normálního thrilleru, místy napínavým, ale myslím, že jsem četla i drsnější. Druhá půlka knihy byla o hodně lepší, napínavější. Ale třeba to bude pouze můj dojem, Četla jsem první půlku knihy hodně dlouho, kvůli škole jsem neměla moc času.
    Během knihy byl také hodně popisován osobní život Jacka. Podle některých pasáží mi to připadalo, jako kdyby byl duševně nestálý alkoholik, ale během vyšetřování se choval naprosto normálně, Vyvolávalo to ve mně trošku rozporuplné pocity.    
    Celkově se mi kniha líbila. Mám moc ráda, když je v knize rozebrána psychika pachatele, jeho myšlenkové pochody a to je v této knize opravdu hodně. 
     Knihu mohu doporučit, po začtení do knihy se už nebudete chtít odtrhnout. :)
     Hodnocení 4/5 




Žádné komentáře:

Okomentovat